Verzenden en retourneren

Verzenden

Nederland
Verzenden binnen Nederland en Duitsland is gratis voor bestellingen vanaf € 65,-,  anders bedragen de verzendkosten € 3,50  (PakjeGemak) of € 3,99 via normaal PostNL pakket. Voor orders lager dan € 15,- rekenen wij € 2,- extra verzendkosten.

België en Duitsland
Verzendkosten naar België en Duitsland bedragen € 5,99. Indien uw bestelling bijzonder groot is (bijvoorbeeld een kinderwagen), behouden wij ons het recht voor om hogere verzendkosten in rekening te brengen. Deze zullen echter nooit meer bedragen dan de daadwerkelijke verzendkosten.

Andere Europese landen
Verzendkosten naar alle andere Europese landen bedragen € 20,-. Indien uw bestelling bijzonder groot is (bijvoorbeeld een kinderwagen), behouden wij ons het recht voor om hogere verzendkosten in rekening te brengen. Deze zullen echter nooit meer bedragen dan de daadwerkelijke verzendkosten.

Rest van de wereld
Verzendkosten naar alle andere landen bedragen tenminste € 25,-. Indien uw bestelling bijzonder groot is (bijvoorbeeld een kinderwagen), of naar een land verstuurd waarheen de verzendkosten erg hoog zijn (bijvoorbeeld het verre oosten) behouden wij ons het recht voor om hogere verzendkosten in rekening te brengen. Deze zullen echter nooit meer bedragen dan de daadwerkelijke verzendkosten. 

 

Retourneren

 

Volgens de wet heeft u na ontvangst van uw bestelling veertien dagen de tijd om een retour van een artikel of hele bestelling bij ons aan te melden en daarna nogmaals 14 dagen de tijd om het product (of de producten) daadwerkelijk te retourneren. Dit heet het zogenaamde herroepingsrecht.

Indien u uw bestelling in het geheel annuleert en binnen de wettelijk bepaalde periode deze annulering bij ons heeft aangemeld en uw volledige bestelling binnen de wettelijk bepaalde periode aan ons retour stuurt dan ontvangt u van ons binnen 14 dagen na aanmelding van uw annulering het volledige aankoopbedrag inclusief alle bijkomende kosten (zoals de bezorgkosten) van ons terug.

Wij zijn wettelijk verplicht u te melden dat we dit binnen 14 dagen zullen doen, maar doorgaans krijgt u uw aankoopbedrag al veel sneller terug, gemiddeld binnen 2 tot 3 werkdagen.

Indien u met een cadeau of tegoedbon betaald heeft zullen wij u ook in de vorm van een cadeau of tegoedbon terugbetalen. In alle andere gevallen zal te terugbetaling plaatsvinden via hetzelfde betaalmiddel als wat u gebruikt heeft bij de bestelling. Dus bijvoorbeeld indien u met iDeal betaald heeft zullen wij het geld terugstorten op de bankrekening die u daarbij gebruikt heeft.

Wilt u eraan denken dat u alle retourzendingen aan ons zelf moet frankeren? Ongefrankeerde zendingen moeten wij helaas weigeren. Wij hebben geen antwoordnummer en u kunt ook niet “retour afzender” sturen aan ons. Indien wij u een verkeerd artikel gestuurd hebben zullen wij u na controle de door u gemaakte verzendkosten om uw bestelling terug te sturen vergoeden.

 

Retour aanmelden

 

U wilt uw bestelling geheel of gedeeltelijk aan ons retour sturen en u wilt graag weten hoe u dit kunt aanmelden bij ons? Dit kan op verschillende manieren.

-        Het eenvoudigste is om ons een email te sturen op het email adres info@ikenmijnkind.nl

-        U kunt ons tijdens openingstijden (ma-vrij van 09:00-15:00) ook telefonisch bereiken op 045-5212416

-        Per briefpost aan: Ik en mijn kind, postbus 138, 6430 AC, Hoensbroek

-        Tenslotte is het mogelijk om via onze website een retour aan te melden, daarover hieronder wat meer uitleg:

Heeft u tijdens het bestellen een account aangemaakt of had u al een account? Dan werkt het aanmelden van een retour als volgt:

1) Klik op deze link: https://www.ikenmijnkind.nl/customer/account/ als u al ingelogd was komt u direct op een pagina met uw recente bestellingen terecht, ander moet u uw email adres en wachtwoord invullen.

2) U komt nu op een pagina waar u uw recente bestellingen ziet, rechts naast iedere bestelling staat een knopje "Actie" klik op dit knopje naast de bestelling waarvan u een retour wilt aanmelden en klik dan op "bekijk order"

3) U komt nu op een pagina waar u een overzicht ziet van de bestelling waarvan u een retour wilt aanmelden. Bovenaan de pagina staat groot uw ordernummer, direct daaronder een blauwe tekst "Retour aanmelden", klik daar op.

4) Het systeem gaat er standaard van uit dat u alle artikelen retour wilt sturen, klik bij de artikelen die u niet retour wilt sturen op de blauwe tekst "Remove item"

5) Geef aan of het pakket al dan niet al geopend heeft, geef daarna aan of u de artikelen wilt vervangen door een andere maat of een terugbetaling wilt.

6) Geef bij het vakje aanvullende informatie aan voor welke maat u wenst te ruilen, of in het geval van een terugbetaling naar welke bankrekening wij het geld terug moeten betalen.

7) U gebruikt het retourformulier wat bij uw levering zit en vult dit in.

8) Bent u het retourformulier kwijt? Stuur ons een email en we zullen u er een per mail sturen.

9) U vult het formulier in en stuurt dit samen met het/(de) artikel(en) op eigen kosten gefrankeerd terug. (Ongefrankeerde retourzendingen worden geweigerd.)

10) Wij betalen u de aanschafkosten uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding van uw retourzending danwel annulering terug of sturen u de andere maat op als u daarom gevraagd heeft.

11) Uw zending voldoende frankeren. Ongefrankeerde zendingen worden geweigerd.

Waarom moet ik mijn retourzending zelf betalen? U koopt bij ons met forse korting. Als wij de retourzending zouden betalen, moeten wij onze prijzen verhogen.

De mensen die dan niet retour zenden of niet ruilen zouden daarvan de dupe zijn. Als u een artikel retour stuurt omdat wij een fout gemaakt hebben, bijvoorbeeld een verkeerde maat geleverd dan krijgt u natuurlijk de door u gemaakte verzendkosten van ons achteraf terug.

 

Heeft u een bestelling geplaatst zonder een account aan te maken dan dient u als volgt een retour aan te melden:

 

1) U stuurt ons een mail, of u belt ons tijdens openingstijden op en wij bevestigen uw retouraanmelding.

2) U gebruikt het retourformulier wat bij uw levering zit en vult dit in.

3) Bent u het retourformulier kwijt? Stuur ons een email en we zullen u er een per mail sturen.

4) U vult het formulier in en stuurt dit samen met het/(de) artikel(en) op eigen kosten gefrankeerd terug. (Ongefrankeerde retourzendingen worden geweigerd.)

5) Wij betalen u de aanschafkosten binnen enkele werkdagen terug, wij zijn wettelijk verplicht u te melden dat we dit uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour danwel annulering zullen doen, normaal gesproken echter heeft u het geld binnen 2 of 3 werkdagen.

6) De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

 

Wat kunt u wel/niet retourneren

-        De artikelen die u wilt retourneren moeten per zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien dagen na ontvangst van de bestelling, bij ons aangemeld zijn. Vervolgens dient u ze binnen 14 dagen daadwerkelijk te retourneren.

-        Ruilingen/retouren/annuleringen die niet of niet binnen de gestelde termijn zijn aangemeld, worden niet door ons geaccepteerd. 

-        Het te ruilen/retourneren artikel moet nog voorzien zijn van labels en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking worden geretourneerd en wordt niet teruggenomen indien het artikel:
1. Langdurig gedragen en/of gewassen is (de kleding mag natuurlijk wel gepast worden)
2. U zelf hebt getracht een gebrek te herstellen.
3. U de kaartjes van de kleding hebt verwijderd.

Ruilen

U kunt alleen artikelen die meer dan € 10,- kosten ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat, goedkopere artikelen kunnen alleen worden geretourneerd.

Mits voorzien van de aangehechte labels en ongedragen (de kleding mag natuurlijk wel gepast worden).

Ruilen werkt als volgt:
1) U stuurt ons een mail en gebruikt het bij uw levering bijgesloten ruil/retourformulier.
2) Bent u het Ruil/Retourformulier kwijt, stuur ons een mailtje en we zullen u er een per mail sturen. 
3) U vult het formulier in en stuurt dit samen met het/(de) artikel(en) op eigen kosten gefrankeerd terug. (Ongefrankeerde retourzendingen worden geweigerd.)
4) U krijgt van ons bericht als uw pakket terug bij ons is. Zodra wij het het(de) te ruilen artikel(en) hebben ontvangen sturen wij u het(de) nieuwe artikel(en) terug.

Condities ruilen:


- U kunt het artikel alleen ruilen voor een artikel in een andere maat.
- De artikelen die voor ruilen aangemeld zijn moeten per omgaande, doch uiterlijk binnen veertien dagen na ontvangst van de bestelling, op het bezorgadres aan ons teruggezonden worden. 
- Ruilingen die niet of niet binnen de gestelde termijn zijn aangemeld worden niet door ons geaccepteerd. 
- Het te ruilen artikel moet nog voorzien zijn van labels en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking worden geretourneerd.

- Het te ruilen artikel moet meer dan € 10 kosten, goedkopere artikelen kunt u natuurlijk wel retourneren maar niet ruilen.

- Wij behouden ons het recht voor u schade in rekening te brengen indien:
1. De kleding langdurig gedragen en/of gewassen is (de kleding mag natuurlijk wel gepast worden).
2. U zelf hebt getracht een gebrek te herstellen. 
3. U de kaartjes hebt verwijderd.

In deze gevallen zult u niet het volledige aankoopbedrag terugkrijgen maar slechts een gedeelte daarvan.

Algemene opmerkingen met betrekking tot ruilen en retourneren
Stuurt u het pakket retour afzender dan berekent PostNL ons daar strafporto voor à € 9,95. Dit bedrag zullen wij dan helaas van het aan u terug te betalen bedrag in mindering moeten brengen.

 

Ons adres voor retouren/ruilingen/annuleringen

 

Retouradres: Zendingen retour/ruiling/annulering worden alleen geaccepteerd voldoende gefrankeerd op een van de volgende aanleveradressen:

PostNL retour adres:

 

Ik en mijn kind

Posbus 138

6430 AC Hoensbroek

 

 

LET OP! Het volgende adres kunt u alleen gebruiken wanneer u iets retour stuurt met KIALA!

Indien gewenst kunt u uw pakketje ook via Kiala https://www.kiala.nl/ aan ons terugsturen, stuur deze dan naar:

Dave Heijboer

en u gebruikt het Kiala punt:

 

Beckers Sales en Rental

De Pijler 32

6446 AX Brunssum

 

Het email adres van de ontvanger is info@ikenmijnkind.nl

LET OP! Het bovenstaande adres kunt u alleen gebruiken wanneer u iets retour stuurt met KIALA!

 

U heeft iets anders ontvangen dan wat u besteld heeft?

Indien Ik en mijn kind niet het juiste product heeft verstuurd, wordt dit door Ik en mijn kind kosteloos omgeruild voor het juiste dan wel in overleg een vergelijkbaar product. 

Hoe gaat u in bovenstaande gevallen te werk?


1) U stuurt een mail met uw klacht naar info@ikenmijnkind.nl  u ontvangt van ons dan binnen 1 werkdag een klachtenformulier.

2) U krijgt van ons een reactie met verdere instructies.

3) Indien uw klacht terecht is, vult u het formulier in en stuurt dit samen met het/(de) artikel(en) op eigen kosten gefrankeerd terug. (Ongefrankeerde retourzendingen worden geweigerd.)

4) Wij sturen u een nieuw artikel of u krijgt uw geld terug. Uiteraard vergoeden wij u in het geval van een defect of fout van onze kant ook de door u gemaakte verzendkosten. Deze vergoeden wij echter pas achteraf, omdat wij van tevoren niet weten hoe hoog die zijn en omdat we eerst moeten kunnen beoordelen of de klacht terecht is.

Downloads